2016. október 29. Kiemelkedő érdeklődés övezte Alapítványunk különvonatozását a mezőcsáti vasútvonalra

Sikeresen és a várakozásainkat felülmúló érdeklődéssel zajlott le 2016. október 29-én a Miskolc-Mezőcsát-Miskolc viszonylatú különvonatozás. 2016 november 3-án 110 éve, hogy hazánk bámulatos infrastruktúra fejlesztésének dicső korszakában a Tisza környéki vidéken fekvő települést elérte a vasút. A vonal komoly áruforgalmat bonyolított: minden állomáson és megállóhelyen volt rakodóvágány. Tervezték a továbbépítést Ároktő felé Tisza híddal Tiszacsegéig, és onnan a 117-es vonalon a 108-as Debrecen-Füzesabony vonalba csatlakozott volna a 88-as vonal. Sajnos a terveket az I. világháború és annak kimenetele a fiókban hagyta örökre megsárgulni. A vonal a '80-as években még kapott reményt az elővárosi fejlesztésre: 1988-ban már 100 km/órára emelték a pályasebességet, és Csörgős (M41, 418) ingák is jártak rajta, aztán a '90-es években a borsodi vasútvonalak standard leépítése következett, amelyet a 2007. március 4-i vonalbezárás „koronázott.” A 375,660 (Eger Gőzmozdonya) Alapítvány szervezésében 2016. október 29-én Miskolc utolsó, nem remotorizált, és működőképes Kisdácsiája, a 438 038 (korábbi M43 1038) közreműködésével különvonat közlekedett Mezőcsátra, méltó emléket állítva a vonal egykori építőinek, és kifejezte, hogy munkájukra sokan ma is tisztelettel emlékeznek.

Köszönjük a résztvevőknek, hogy az utazás fejében biztosított alapítványi hozzájárulással a 375,660 pályaszámú gőzmozdony felújításának munkáihoz járultak hozzá. Az így realizált bevétel 100%-a az Alapítvány munkáját támogatja!



Hét fotómegállással tervezünk látványos és emlékezetes helyszíneken

A 88-as számú vasútvonal természeti szépségekben is bővelkedik, és jelentőségét mutatja, hogy Hejőszalonta, Hejőbába-Hejőpapi és Igrici is rendelkezett az átmenő vágányon kívül rakodó vágánnyal. Megállásaink között szerepel a hejőszalontai horgász tó környéke, Hejőszalonta még romjaiban fellelhető rakodó vágányának díszlete, vágányzáró sorompójának maradványa, Hejőbába-Hejőpapi egykori állomás, a Hejő-csatorna hídjának vadregényes környezete, az egykori Nemesbikk megállóhely korábban távol mindentől, ma az M3-as autópálya hídja által keresztezve, illetve egy hangulatos, Andráskeresztes útátjáróval szegélyezve, a Mezőcsát előtti mezőség, végül pedig Mezőcsát maga.

A 438-as sorozatú (korábban M43) dízelmozdony ritkasága és régies megjelenése okán különleges fotótéma, nyílt vonalon fotózni pedig igazi ritkaságnak számít a térségben. Vonatot fűteni ugyan nem tud, de a megállók sűrűsége révén vélhetőleg kellően bemelegedik mindenki a leszállások és felszállások közben, és persze a téma és a táj izgalmai révén!



Alapítványunk különvonatot szervez: a bevételek 100%-a a mozdony javára fordítódik

2016. november 4-én lesz 110 éves a Magyar Államvasutak 88-as számú, Mezőcsát-Nyékládháza vasútvonala, az egykori Miskolc-Mezőcsáti HÉV 21-es számú alföldi sínpárja, amelyen sajnálatosan 2007. március 4-től kezdődően a hivatalos kommunikáció szerint szünetel, gyakorlatilag megszűnt a személyforgalom. A vonal kevésbé ismert, különvonatok a legritkábban koptatják a vágányait, de az árufuvarozás szerencsére a mai napig megvan, ennek köszönhetően végig járható a pálya. Egykor Mezőcsátnak egyébként még fűtőháza is volt, és a magyar vasút nagyobb méretű mozdonyai is gyakori vendégek voltak errefelé, de a gőzösünk testvérének tekintett 376-os sorozatból is jópár szolgált a 88-as vonalon.

Alapítványunk különleges őszi utazásra hívja azokat a vasútbarátokat, akik szeretnének egy ritka élménnyel gazdagodni, miközben a 375,660 pályaszámú mozdony felújításához is hozzájárulnak!

Vonatunk 2016. október 29-én közlekedik majd. Pontosabb menetrendet a nyár folyamán tervezünk, amelynek része lesz legalább öt fotómegállás is a szép őszi tájban. A járat különlegessége, hogy a miskolci fűtőház egyik nagy örege, a remotorizációból kimaradt, eredeti kivitelű 438 038 pályaszámú, a fűtőház területét szinte soha el nem hagyó mozdony továbbítja majd. Reményeink szerint a térség hangulatos tájelemeiben remekül mutat majd az öreg piros dízelmozdony, és azok számára is megéri eljönni az eseményre, akik szeretnék fotógyűjteményüket efféle ritkasággal gazdagítani.

A mozdonyok világában jártas érdeklődők tisztában lehetnek vele, hogy a Kisdácsiának is becézett egykori M43-as mozdonynak ezen példánya nem alkalmas a vonatfűtésre, és bár október 29-én még nem jellemző a fagyos időjárás, a napsütés hiányában előfordulhat, hogy a vonaton hűvös lehet. Ezért javasolt mindenki számára a kellően réteges öltözködés. Mivel a vonal nem kifejezetten hosszú, és a fotómegállások alkalmával leszállásra is mód lesz, némi testmozgással lehet majd ellensúlyozni a hideget!

A vonatösszeállítás kapcsán törekedtünk a vonalon valamelyest autentikus Bhv betétkocsik igénybevételére. Ezeken a közismert személykocsikon megfelelő mennyiségű ajtó található a fotózáshoz való le- és felszálláshoz, ugyanakkor kényelmes utazást is nyújtanak az elővárosi távolságú vonalon.

A járaton való oda-vissza történő utazás költsége bruttó 4500 Ft, amelyet a 375,660 Alapítvány részére történő adománynak tekintünk. Családi utazás esetén két szülő és egy, kettő vagy három gyermek együttes utazása bruttó 10.000 Ft-os kedvezményes jeggyel lehetséges, amennyiben a gyermekek 16 évnél fiatalabbak, és a család nem foglal el egy négyszemélyes ülőhelynél többet. Csoportos utazási igény esetén egyedi díjszabásra van lehetőség. Csoportnak a 11 vagy annál több főből álló társaságokat tekintjük. Vasúti arcképes igazolvánnyal rendelkező érdeklődők bruttó 3500 Ft-os kedvezményes jegyet vásárolhatnak a vonatra.

Járatunk az alap megrendelés értelmében két darab Bhv kocsit tartalmaz majd, de nagyobb utasigény esetén lehetőség van plusz kocsinak a vonathoz kapcsolására.

Tájékoztatjuk a tisztelt érdeklődőket, hogy a részvételi szándék kifizetése alapítványi hozzájárulásként a 375,660 Alapítvány tevékenységét, a 375,660 pályaszámú gőzmozdony felújítását szolgálja. Az alapítványi hozzájárulás befizetését követően annak visszatérítésére nincsen mód, de a foglalás bármikor átruházható más utazni vágyó személyre.

A járat menetrendjével kapcsolatban a nyár elején biztosítunk részletes tájékoztatást.

375,660 Alapítvány
2016. május 31.



 

★ A 375,660 pályaszámú egri gőzmozdony megmentése és felújítása ★
© 2015-2021. 375,660 Alapítvány || Nyilvántartási szám: 10-01-0001140 || Bankszámlaszám: 61600070-10322734 || A 375,660 pályaszámú gőzmozdony felújításáért és gondozásáért